21 Şubat 2012 Salı

TFS 2008’den TFS 2010’a Yükseltme İşlemi


Aşağıdaki adımlar sırasıyla uygulanmalıdır:
  1. TFS 2008’e ait veritabanlarının backup’larının alınması.
  2. Sunucuya SQL 2008 R2 versiyonu kurulumu.
  3. Eğer SharePoint kullanılıyorsa, sunucuya SharePoint 3.0 versiyonu kurulumu
  4. Yeni sunucudaki veritabanının aldığımız yedeklerle restore edilmesi.
  5. TFS 2010 kurulumu.
  6. TFS Administration Console’da Upgrade Wizard ile konfigürasyonun yapılması.
    • Configuration database to upgrade sorulduğunda listelenen veritabanlarından TfsIntegration seçeneği seçilerek devam edilmeli.
  7. TFS Build Configuration’da ise register işlemi sırasında default gelen ayarlarla servis başlatıldığında hata veriyor. Eğer Local Build Service Endpoint seçeneğinde porttan önceki kısma sadece makinenin adı yazılırsa sorun çözülüyor.




    •   Credentials ayarlarında yazacağınız hesabın autobuild klasörüne yazma hakkının olması gerekiyor.


Dikkat edilmesi gereken önemli noktalar:
  • Veritabanları restore edilmeden TFS konfigürasyonu yapılmamalı.
  • TFS konfigürasyonu sırasında sıfırdan kurulum yapılmamalı, mutlaka Upgrade seçeneği seçilmeli.
  • Konfigürasyon işlemiyle oluşan Tfs_DefaultCollection ve Tfs_Configuration veritabanları silinmemeli.
  • Build Service konfigürasyonunda otomatik olarak gelen NT AUTHORITY\NetworkService hesabı yerine kendi oluşturduğunuz bir hesabın kullanılması.




6 yorum:

  1. Merhaba.
    Tam 2010 a geçelim derken 2012 çıktı.
    Aynı adımlar uygulansa problem olur mu yada 2010 u es geçip direk 2012 ye geçmem doğru olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben geçiş işlemini yaparken 3 defa denemek zorunda kalmıştım, mutlaka atlanan bir şeyler oluyor. Bu adımları da en son başardığım şekliyle not almıştım. Siz de sorunlarla karşılaşabilirsiniz ama en azından eskisini boşa çıkarmadan deneyebilirsiniz.
      2012'ye henüz biz de geçmedik, bu yüzden farklılıkları neler bilemiyorum. Ama 2008'de yönetim çok zor olduğu için ben 2010'a geçmenizi öneririm. Daha sonra 2012'ye geçmek bence daha kolay olacaktır.

      Sil
  2. Benim custom workitem template lerim var ve workitem takip veya bitakım automation işlemleri yapmak için subscribe ettiğim 2 adet web servisim de mevcut.
    DB yedeklerini alınca bunlar beraberinde gelir mi yoksa
    workitem template ve event subscribe kodumu da yedeklemem gerekir mi?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Template'ler db'de tutulmuyor diye biliyorum ama yine de yedek almanızı veya bu konuyu araştırmanızı tavsiye ederim. Bu konuda bir tecrübem olmadı. Aşağıdaki linki bulunan Power Tools eklentisini kurarsanız yedekleme işlemini daha kolay yapabilirsiniz: http://visualstudiogallery.msdn.microsoft.com/c255a1e4-04ba-4f68-8f4e-cd473d6b971f/

      Sil
  3. power tools um mevcut xml yedeklerini de aldım ne olur ne olmaz diye.
    Bu arada TFS Build im ayrı bir server olarak kurulu ve custom build task im mevcut. Build configürasyonlarında yapmam gereen extra ayarlar varsa biraz zorlayacak. Hayırlısı bakalım :)

    YanıtlaSil
  4. Bilgileriniz harika aradığım hemen hemen her şeyin sayfanızda bulabiliyorum. Online yazılım olarak teşekkür ederim.

    YanıtlaSil